Teatrul Național, partenerul blasfemiei: când cultura devine insultă

0
proorocul-ilie-2_55059400

Views: 32

Prin decizia de a găzdui spectacolul “Proorocul Ilie”, montat de Nagy Botond, Teatrul Național “I.L. Caragiale” din București a depășit granițele artei pentru a deveni un teren de joacă pentru blasfemie. Sub masca expresiei artistice, instituția a girat o producție care sfidează valorile fundamentale ale credinței creștine, stârnind indignarea profundă a comunității credincioșilor.

Faptul că spectacolul este pus în scenă ostentativ, chiar în Postul Paștelui, arată nu doar o totală lipsă de respect față de sensibilitățile religioase ale românilor, ci și o dorință cinică de provocare. Conținarea simbolurilor creștine cu un limbaj licențios, conotații sexuale și scene revoltătoare, precum dansul lasciv în jurul crucii, nu este doar un exercițiu de libertate artistică, ci o jignire deliberată la adresa unui popor a cărui identitate spirituală s-a clădit pe valorile creștinismului.

Conducerea TNB, reprezentată de managerul general G. Călin, directorul general adjunct M. Rusu Tibreanu și directorul artistic M. Bodochi, poartă întreaga responsabilitate pentru această decizie scandaloasă. Prin aprobarea acestei producții, acești lideri ai unei instituții de prestigiu au încurajat o formă de artă care se transformă într-un act de dispreț față de credința majorității românilor.

Nu este surprinzător faptul că publicul reacționează vehement. Spectacolul a fost catalogat drept “antihristic” și “o rușine adusă credinței”, iar vocile indignate cer boicotarea Teatrului Național și demiterea conducerii acestuia. O astfel de poziție este nu doar justificată, ci și necesară într-o societate care se pretinde democratică și respectuoasă față de valorile sale spirituale.

Patriarhia Română a luat act cu mâhnire de această deviere gravă de la responsabilitatea culturală, condamnând folosirea simbolurilor religioase în mod defăimător. Într-o perioadă în care credința ar trebui protejată, nu ridiculizată, este revoltător ca o instituție finanțată din bani publici să ignore orice formă de respect față de morala și etica publicului pe care ar trebui să-l servească.

Mai mult decât o simplă controversă artistică, această situație ridică întrebări serioase despre cine permite, finanțează și promovează asemenea acte de degradare spirituală. Este inacceptabil ca, sub pretextul libertății artistice, să fie promovate ideologii neomarxiste-woke care atacă frontal creștinismul și identitatea noastră națională. Instituțiile culturale trebuie să manifeste responsabilitate, nu să devină platforme pentru extremism anticreștin.

Retragerea urgentă a piesei “Proorocul Ilie” din repertoriul Teatrului Național nu este doar o solicitare legitimă, ci o necesitate morală. Demisia celor responsabili de această decizie este imperativă. Autoritățile competente trebuie să investigheze cum a fost posibilă aprobarea și finanțarea unui astfel de spectacol, iar societatea trebuie să se ridice ca un scut împotriva acestor atacuri la adresa credinței.

România nu este o scenă pe care se poate juca batjocorirea valorilor sale fundamentale. Creștinismul nu este un decor pentru grotesc. Este timpul să spunem un NU răspicat oricărui act “artistic” care, în loc să educe și să îname, murdărește și insultă. Valorile creștine nu sunt negociabile, iar românii trebuie să demonstreze că nu vor accepta să le fie pătate credința și demnitatea.

https://vm.tiktok.com/ZNd8HgB96

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *